Volgen:

Neem direct contact op >

Architecten

De vertrouwenspersoon en sociale veiligheid

De Vitale Vertrouwenspersoon stelt voor grote en kleine werkgevers in de architectenbranche gecertificeerde vertrouwenspersonen beschikbaar. Vertrouwenspersonen hebben een belangrijke rol in bevordering van een veilig werkklimaat.
En dat is een voorwaarde voor betrokken en gemotiveerde medewerkers.

Natuurlijk bespreken medewerkers zaken op het werk met de leidinggevenden of partners van het bureau. Maar soms zijn er gevoelige zaken rond sociale veiligheid en integriteit die iemand met een externe eens even wil bespreken. Extern praat makkelijker. Dan is het fijn om snel bij een vertrouwenspersoon terecht te kunnen.

Waarom kiezen voor De Vitale Vertrouwenspersoon?

In samenwerking met TrusTool bieden wij toegang tot onafhankelijke en gecertificeerde vertrouwenspersonen. Onze experts zijn deskundig en volledig onafhankelijk van SFA.
Alle gesprekken met de vertrouwenspersonen zijn vertrouwelijk. Onze vertrouwenspersonen werken oplossingsgericht en zo mogelijk de-escalerend. Wij zoeken met de medewerker wat hij of zij nodig heeft om tot een oplossing te komen. Wij luisteren, adviseren en ondersteunen! De inzet is om verzuim en onnodige conflicten te voorkomen. Met het aanstellen van een vertrouwenspersoon geeft de werkgever invulling aan de zorgplicht om voor veilige werkomstandigheden zorg te dragen. De wetgever is bezig om de vertrouwenspersoon ook voor kleinere werkgevers verplicht te gaan stellen.

Eenvoudig, veilig en toegankelijk

De Vitale Vertrouwenspersoon begrijpt het belang van een laagdrempelige toegang tot vertrouwenspersonen. Daarom hebben wij – in overleg met SFA- een werkwijze ontwikkeld die het makkelijk en veilig maakt om snel hulp te zoeken voor medewerkers in de branche.

Kies voor Duurzame Inzetbaarheid

Met De Vitale Vertrouwenspersoon investeert u in een duurzame, fijne en veilige werkomgeving. Makkelijk, eenvoudig en betaalbaar:

Stap 1: Kies een pakket en neem contact met ons op!
Stap 2: Wij sturen u een informatie- en communicatiepakket ten behoeve van uw organisatie
Stap 3: U informeert de medewerkers
Stap 4: De vertrouwenspersonen zijn voor uw medewerkers beschikbaar en bereikbaar!

Dankzij de samenwerking met SFA, kunnen we nu een korting aanbieden op de reguliere pakketprijzen. Zo wordt invulling van goed werkgeverschap en de toegang tot de vertrouwenspersoon makkelijker en bereikbaarder gemaakt. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Wacht niet langer

Wacht niet langer en versterk uw organisatie met een externe vertrouwenspersoon. Neem daarom nu contact met ons op voor meer informatie en maak een bewuste keuze voor sociale veiligheid en duurzame inzetbaarheid.


Onze pakketten

  • LVV-registervertrouwenspersoon
    * beschikbaarheid over gekwalificeerde en geregistreerde vertrouwenspersonen (m/v)
  • Laagdrempelig en veilig bereikbaar
    * via QR code naar meldkanaal
  • Introductie/communicatiepakket
    * eenmalige standaard nieuwsbrief die de werkgever kan verspreiden onder de werknemers waarin wordt uitgelegd dat er is aangesloten bij externe vertrouwenspersonen, waarin wordt uitgelegd wat een vertrouwenspersoon is en kan doen, hoe de vertrouwenspersoon bereikbaar is etc.
    * video-filmpje
    * protocol vertrouwenspersoon
    * jaarlijks nieuwsbrief te verspreiden met aandacht voor sociale veiligheid
    * A4- posters met QR code
  • Vertrouwelijke gesprekken
    * online of telefonisch
    * standaard eerste contactgesprek in tarief inbegrepen
    * uurtarief: € 135,00 ex BTW
    * Indien meer dan 3 uur per melding nodig is, dan eerst overleg met opdrachtgever
  • Jaarrapportage
    * voor werkgever tot en met 9 personen: alleen contact als aanleiding is
    * voor werkgevers > 10 werknemers: standaard jaarrapportage

Opties (tegen meerprijs)
* persoonlijke gesprekken met vertrouwenspersoon
* in-house workshop sociale veiligheid

Klik hier voor meer info en een vrijblijvende prijsopgave

Wil je meer weten of contact met ons opnemen, dan kan dat hier: